vineri, 4 iulie 2014

Cu drag, de la Brăila

În perioada 25-27 iunie 2014 am participat la Brăila la Simpozionul naţional Mijloace moderne de atragere a publicului în biblioteci”, alături de colegii din Arad, Baia Mare, Piteşti, Craiova, Târgovişte, Bucureşti, Galaţi, Constanţa, Râmnicu Vâlcea şi Chişinău. Gazde ne-au fost domnii Claudiu Brăileanu şi Ion Volcu de la Biblioteca Judeţeană Panait Istrati” Brăila.
În prima zi am vizitat biblioteca, alcătuită din 2 corpuri: o casă de patrimoniu din 1856, restaurată, unde sunt secţiile de împrumut şi un corp nou în care se află Ludoteca, Mediateca, Sala de Lectură, birourile şi sălile de conferinţe. Seara, în curtea interioară a bibliotecii s-a jucat piesa „Bullets over Lipscani” a Companiei Godot Cafe din Bucureşti.
A doua zi dimineaţă au început lucrările simpozionului, continuându-se şi în ziua a treia. Bibliotecarii prezenţi au fost din diverse biblioteci, adresându-se astfel unui tip diferit de public: de la preşcolari la academicieni, de la vorbitori de limbă română la vorbitori de limbă engleză sau franceză. Printre cele mai interesante lucrări mi s-au părut cele susţinute de bibliotecarii de la BJ Dâmboviţa - „Concursurile de cunoştinţe şi abilităţi, mijloc de popularizare a serviciilor biibliotecii”, BM Chişinău - „Jocurile de societate”, BJ Vâlcea - „Ocolul lumii în 80 de poveşti”şi BJ Argeş - „Meşteşuguri uitate: caligrafia şi legătura de carte”. Am observat la ei dăruire şi implicare în procesul de transformare continuă a bibliotecii, în care animaţia culturală are un rol major. Simpla prezenţă a cărţii nu este întotdeauna suficientă, mai ales elevii trebuie provocaţi prin concursuri, lecţii deschise, ateliere prin intermediul cărora sunt stimulaţi să caute cartea.

După terminarea simpozionului am vizitat alte case de patrimoniu din apropierea bibliotecii: Casa Embericos, actualul Muzeu de sculptură Nicapetre şi Casa Muzicii (Goangă), iar colegii noştri brăileni ne-au oferit o plimbare pe faleză.

Am plecat de la Brăila cu gânduri bune şi afecţiune pentru colegii mei, cu bucuria de a mă fi îmbogăţit cu experienţe noi şi cu promisiunea de a ne reîntâlni şi la alte simpozioane pentru a ne ajuta să „creştem” împreună.

bibl. Dana Puşcaşu






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu