vineri, 29 august 2014

Ce am mai făcut vara asta


Toată vara asta, o dată pe săptămână, timp de o oră, am luat pauză de la orice activitate tehnico-ştinţifico-bibliotecărească şi m-am jucat. Nu râdeţi, e serios. M-am jucat alături de copiii care au participat la atelierul de improvizaţie teatrală.
Deşi toată această oră de recreaţie a fost dedicată provocărilor adresate trupului, simţurilor şi minţii, sper că cei mici au simţit doar distracţia.
Fiecare atelier a fost compus dintr-un moment de worm-up, care a conţinut la început exerciţii de cunoaştere reciprocă, apoi de stimulare a atenţiei, memoriei şi promptitudinii în reacţii, dintr-un moment dedicat exerciţiilor de dicţie şi de dezvoltare a expresiei vocale, urmate de jocuri de rol şi atitudine corporală. Ţintele pe care ni le-am propus au fost din ce în ce mai complexe de la un atelier la altul. Spre final, ne-am adresat creativităţii, spontaneităţii, lucrului în echipă, calităţi indispensabile oricărui actor, mic sau mare. Şi ca să mă credeţi pe cuvânt, iată o mostră de imaginaţie: povestea cu început dat, pe care grupul a continuat-o, fiecare copil contribuind, pe rând, cu câte o propoziţie:

A fost odată un norişor pufos...Care era trist... Pentru că nu avea cu cine să se joace...Atunci vântul a început să bată... Şi norişorul s-a gândit să plouă... Pentru că astfel îi va cunoaşte pe oameni şi se vor juca împreună...Dar când a început furtuna... Oamenii s-au ascuns...Atunci un aviator i-a luat pe oameni în avionul său...Şi i-a dus până sus, la norişorul cel pufos...Norişorul şi oamenii s-au cunoscut... Şi s-au jucat împreună...Toţi au fost bucuroşi...Apoi, aviatorul i-a adus pe oameni înapoi pe pământ...Norişorul şi oamenii îşi aduc aminte mereu cu plăcere de întâlnirea lor...

Ce ziceţi, v-a plăcut? După ce au terminat-o, copiii au urcat pe scenă şi au interpretat-o!

Timpul petrecut la atelier a fost, ca întotdeauna când mă aflu în preajma copiilor, un câştig. Energia, sinceritatea şi felul în care văd ei lumea sunt un izvor nesecat de uimiri, de încântări şi de învăţăminte.
Cred că acelaşi lucru l-au simţit şi cele două inimoase, serioase şi consecvente voluntare ale noastre, Ana Nemţeanu şi Paula Toderaşcu, care au experimentat pentru prima dată postura de tutore, de animator. Le mulţumesc mult pentru ajutorul pe care mi l-au dat necondiţionat, pentru interesul şi plăcerea cu care s-au implicat în lucrul cu cei mici.
Din răspunsurile pe care le-au dat copiii la minichestionarul din ultima oră de atelier, am înţeles că a fost amuzant, că au învăţat lucruri noi, că şi-au testat limitele şi le-a plăcut când au urcat pe scenă. Asta înseamnă ne-am atins scopul şi piticii s-au făcut puţin mai mari în această vară şi cu ajutorul nostru...

Doina BRUMĂ
şef serviciu RPPD


Impresii despre voluntariat … la bibliotecă
În această vacanţă de vară am avut ocazia să particip în calitate de voluntar la diferite activităţi ale bibliotecii.
A fost o experienţă inedită deoarece am putut să lucrez cu cei mai mici de vârsta mea şi să învăţ mai multe lucruri care îmi vor fi utile în viitoarea carieră de profesor .
În viitor îmi doresc să mai particip la astfel de activităţi pentru a mă putea perfecţiona şi la rândul meu să împărtăşesc din cunoştintele mele tinerilor învăţăcei.
Toderaşcu Paula Andreea
Clasa a-10a A
Colegiul Naţional ,,Dimitrie Cantemir”-Oneşti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu